sobota 30. listopadu 2013

(Recenze) Vampýrská Akademie - Krvavý slib

Orig. název: Vampire Academy - Blood promise
Autor: Richelle Mead
Rok vydání v ČR: 2010 
Počet stran: 300
Knižní série: Vampýrská Akademie
Díl: čtvrtý
Žánr: fantasy, upíři

Nakladatel: Domino

Život Rose Hathawayové nebude už nikdy stejný. Po nelítostném útoku na Akademii zemřelo hodně Morojů i dhampýrů. Ti, kteří přežili, jsou na tom ještě hůř: musejí se vyrovnat se smrtí kamarádů. A Rosin krk nyní zdobí tetování, které všem zvěstuje, že zabila bezpočet Strigojů.
Jen jedna oběť je však důležitá… Dimitrij Belikov. Rose podstoupila bolestnou volbu, opustila Akademii i svou nejlepší kamarádku Lissu, poslední žijící dragomirskou princeznu, a vydala se pronásledovat muže, kterého miluje. Musela dojít až na kraj světa, aby Dimitrije našla a mohla tak splnit krvavý slib, který mu dala. Až ale nastane okamžik rozhodnutí, bude Dimitrij stále chtít, aby ho raději zabila, než aby žil jako stvůra?
V sázce je teď úplně všechno. Zranitelná a osamocená Rose se ocitá ve světě, který je pro ni stejně neznámý jako nebezpečný. Najde v sobě dost sil, aby Dimitrije zničila? Anebo se obětuje ve jménu nesmrtelné lásky?

 
Osobní názor

 Vampýrskou Akademii jsem si, jak už víte, velmi oblíbila a mluvím o ní horem, dolem, kdykoliv je k tomu příležitost. Na čtvrtý díl jsem se vrhla hned jakmile vyšel a četla jsem ho nejméně třikrát (stejně jako všechny ostatní díly) a musím podotknout, že ačkoliv tento díl patří k jednomu z mých nejméně oblíbených dodnes si pamatuji jak jsem ho četla a u toho jsem seděla na topení, poslouchala starou dobrou Metallicu a šla spát až ve čtyři ráno, protože jsem to chtěla dočíst celé. Musím uznat, že v této sérii bych našla i díly, jenž byli, ale to vůbec knize neubírá na kvalitě.

Ze začátku se mi dějová linka zdála poměrně táhlá a v některých místech možná až zdlouhavá. Mě osobně se zdálo, že autorka ty pomalejší části chtěla doplnit pohledem z Lissiny hlavy, ale to člověka většinou začalo po chvilce nudit, avšak s přibývajícími stránkami kniha dostává čím dál větší spád a objevuje se tam více akce, na kterou jsou čtenáři zvyklí z předchozích dílů.
Prostě, když to tak shrnu, Richelle Mead nám v této knize opět dokázala, že je to paní spisovatelka a já ji stále řadím mezi ty nejlepší od nichž jsem něco četla.  



Postavy 
Jde celkem vidět jakýsi psychický postup Rose s přibývající knihami, ale podle mě jde někdy do věcí až moc rychle (ne, že by to bylo špatné, ale v jistých situacích se to více méně nehodí).
V tomto dílu máte možnost poznat spoustu nových postav, z nichž si většinu oblíbíte.
V této knize se také poprvé objevila postava Sydney, kterou jsem si postupem času velmi oblíbila, asi taky z toho důvodu, že se ji v jistém ohledu podobám (vždycky musím mít vše detailně promyšlené a snažím se uvažovat logicky).


Připomínky
Jak už jsem se zmiňovala, děj byl v některých místech na mě až moc zdlouhavý a autorka to zbytečně natahovala a po chvíli to mohlo začít až nudit.

Hodnocení
Knihu jsem si, jako každou z této série, velmi užila, ale když vezmeme plusy a mínusy, bohužel ji za mě nemůžu dát pětihvězdičkové hodnocení, protože to byl podle mě jeden z těch slabších dílů, ale i tak ji sám alespoň krásné 4 hvězdičky.









3 komentáře:

  1. Mne sa tento diel páčil rozhodne najmenej... A definitívne mi zničil Dimitrija... Odvtedy už pre mňa bol len Adrian :3

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, zrovna tohle je jeden z mých nejoblíbenějších dílů. :D :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky tak zbožňuješ VA? :3 Stejně jako já. Moje nejoblíbenější knížky :3 V tom názoru s tebou souhlasím. Též si myslím, že čtvrtý díl nebyl tak úžasně úžasný jako ty ostatní :')

    OdpovědětVymazat