pondělí 22. července 2013

(Recenze) Hvězdy nám nepřály

 

Orig. název: The Fault in Our Stars 
Autor: John Green
Rok vydání v ČR: 2013
Počet stran: 240
Žánr: ze života, drama, romantika
Nakladatel: Knižní klub

 Zajímavá a citlivá knížka o šestnáctileté Hazel, která trpí rakovinou a sblíží se s Augustem, jemuž se podařilo tuto nemoc překonat. Ti dva mladí lidé se výborně doplňují, a navíc je spojuje originální pohled na život i na chorobu, která je postihla. „Nejvtipnější smutný příběh“ je napsán s mimořádným smyslem pro humor a sarkasmus a díky autorovu vyprávěčskému talentu vyznívá velmi působivě.







 "Bez bolesti by člověk nepoznal radost"

Na knihu jsem četla spoustu kladných recenzí, i přesto jsem k ní přistupovala s rezervou, moc romantické knihy nečtu, ale tohle mě naprosto nadchlo, taky v knize nějak moc nejde o to, že by hlavní hrdinka celou dobu řešila: mám ho ráda, nemám ho ráda, jak to spoustu krát bývá. Tato kniha patří k nejkupovanějším a nejoblíbenějším knihám v poslední době u nás a teď už chápu proč, je procítěná a energická, člověk se s ní směje a pláče.
Knihu jsem přečetla jedním dechem a jsem s ní naprosto spokojená. Kniha ve mě zanechala opravdovou spoustu pocitů a taky se musí přiznat, že ke konci jsem brečela jak želva. Autor prostě píše procítěně a jeho styl psaní si prostě nejde nezamilovat. 

"A já se zamilovala, jako když člověk usíná: pomalu a pak najednou docela."

Děj nebyl moc složitý, takže jsem se v tom vůbec neztrácela a postavy také byly popsány dobře, takže se mi nestalo, že by mi někdo nebo něco vyloženě vadilo. Sice jsem asi očekávala něco trošičku jiného, ale ve výsledku jsem byla spokojená.
S touhle knihou se člověk rozhodně nenudí....
Jediné co moc nenadchlo mé rodiče bylo to, že jsem si ukořistila cigaretu a dva dny jsem ji měla v puse (samozřejmě nezapálenou) se slovy: "To je metafora." Nějak to naši nemohli pochopit a vstřebat.

 "Prožijme dnešek, jak nejlépe můžeme."

Kniha bude mít svoje filmové zpracování, kde budou hrát Hazel, Shailene Woodley (teď natáčí jako Tris v Divergenci) a Augusta, Ansel Elgort (teď natáčí jako Caleb v Divergenci). Podle zatím přístupných informací by se měl film objevit v kinech v roce 2014.
Kniha bude mít už navždy svoje čestné místo v mé poličce a patří k nejoblíbenějším co jsem četla, i když ji dalších pár měsíců neuvidím, protože ji doporučuji a půjčuji všem, všude kde chodím, jestli tuto knihu ještě nemáte a nečetli jste ji, tak jste udělali obrovskou chybu. Dávám ji zasloužených 5 hvězdiček a ještě víc...

Žádné komentáře:

Okomentovat