pátek 17. května 2013

(Recenze) Hunger Games - Síla vzdoru

Orig. název: Hunger Games - Mockingjay
Autor: Suzanne Collins
Rok vydání v ČR: 2011
Počet stran: 336
Knižní série: Hunger Games
Díl: třetí
Žánr: dystopie, scifi
Nakladatel: FRAGMENT

Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.

Osobní názor
Tuto sérii mám hodně ráda, ale tenhle závěrečný třetí díl mě trochu zklamal. Chybě tomu ten říz z minulých dílů. Na můj vkus tam bylo příliš zbytečných smrtí....
Tím nechci říct, že by se mi díl nelíbil, jen to že je nejslabší z celé série, ale i tak určitě stojí za přečtení.
V tomto díle dostanou prostor postavy, které byly spíše v pozadí a objevuje se zde spousta nových postav, které budou hrát v tomto díle stěžejní roli. Tato kniha, jako celá série, rozhodně nebyla chyba a všem doporučuji přečíst.


Postavy
Katniss - během této série jsem si Katniss naprosto oblíbila. Starala se o svou sestru Prim a přežila dvoje hladové hry, prostě drsňačka každým coulem. Je odhodlaná a jde si za svými cíli a právě to na ní obdivuji

Peeta - úžasný a báječný jako vždy. Já ho naprosto miluji, je obětaví a pro své přátele by udělal prakticky cokoliv....

Gale (Hurikán) - já toho kluka tak moc nenávidím, je....no prostě nemám ho ráda, je mi strašně nesympatický. Zvlášť ve třetím díle byl podle mě naprosto příšerný....

Připomínky
Už mi ani nevadí to počešťování jmen, zvykla jsem si, ale hodně mi vadilo kolik lidí tam zemřelo zbytečně a bylo mi to líto...

Hodnocení
Tak, co bych k tomu ještě řekla, kniha byla sice skvělé, ale jisté věci mě tam zklamaly. Suzanne Collins je výborná spisovatelka a doufám, že napíše ještě další knihy. Teď k hodnocení, byl to podle mě nejslabší díl a tím pádem dávám 4 hvězdičky.

1 komentář:

  1. Skvelé, len ten koniec ma dorazil... a môj Finnick 8_(

    OdpovědětVymazat