pondělí 4. března 2013

(Recenze) Vampýrská Akademie

Orig. název: Vampire Academy
Autor: Richelle Mead
Rok vydání v ČR: 2009 
Počet stran: 300
Knižní série: Vampýrská Akademie
Díl: první
Žánr: fantasy, upíři
Nakladatel: Domino

Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů.
Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…


Osobní názor
Jedna z nejoblíbenějších upířin vůbec a moje srdcová záležitost. Poprvé jsem svět vampýrů podle Richelle okusila asi před třemi lety a byla jsem naprosto nadšená. Moje první pocity byly knižní Buffy, to je super!
Tato kniha otevírá úplně jiný svět upírů, dobří upíři Morojové, zlí upíři Strigojové a napůl upíři, napůl lidé Dhampýři. Rose patří k jedné z mála dhampýrek co na Vampýrské Akademii jsou, většina místo toho aby se učila boji vychovává děti. Rose má kamarádku Lissu, které chce dělat v budoucnu strážkyni. Poté co se vrátí na Vampýrskou Akademii je Rose předána Dimitrijovi, aby ji naučil boji a sebekontrole. Rose má taky s Lissou psychické pouto, které se neustále posiluje a navíc Lisse někdo začne posílat tajemné vzkazy a to je teprve začátek. Od knihy jsem se prakticky neodtrhla a s napětím a očekáváním otáčela stránky. Tato kniha rozhodně nebyla ztrátou času.
Příští rok by jsme se dokonce měli dočkat filmu.

Postavy

V knize nebyla žádná postava co by mi vyloženě vadila a byla jsem s tím jak se postupně s knihou rozvíjeli.

Rose
- drzá, hubatá, sedmnáctiletá dhampýrka. Je to holka co si pro ránu nejde daleko a je hodně drsná, ale život ji dost komplikuje psychické pouto s Lissou. Pro své přátele a hlavně pro Lissu by udělala cokoliv.

Lissa - princezna z téměř vymřelého rodu Dragomirů a velmi křehká bytost. Rose je její nejlepší kamarádka a velká opora.

Dimitrij - sexy učitel Rose, kterého si člověk (holka) zamiluje. Pomáhal při pronásledování Lissy a Rose, jejímž trenérem se později stal.

Připomínky
Této knize nemůžu skoro nic vytknout, snad jen to, že začátek byl trochu pomalý a na pravou akci si musíte počkat.

Hodnocení
Kniha byla naprosto úžasná, strhující a vy doufáte, že už brzy dostanete do ruky druhý díl. Za tuto knihu jsem vážně ráda a naprosto mě nadchla a proto ji dávám zasloužené 4 hvězdičky .

1 komentář:

  1. Tak mě upřímě pila krev Rose. :D Zrovna takový typ člověka, co moc nemusím. Ale dejme tomu, že časem vyspěla.
    Dimtiri je sice fajn, ale ne že by to byl můj vysněný knižní idol (toto místo má trvale obsazené Adrian). :D
    Lissa je sice trochu sobecká, ale mám ji ráda. :)
    Z první knihy jsem měla nejradši Christiana.

    OdpovědětVymazat