(Recenze) Divergence

Rok vydání v ČR: 2012
Počet stran: 344
Knižní série: Divergence
Díl: první
Žánr: dystopie, scifi
Nakladatel: CooBoo

Chicago, budoucnost. Obyvatelé města, které obklopuje jen močál a obepíná ostnatý drát, jsou rozděleni do pěti frakcí. Beatrice je čerstvých šestnáct a přišel čas vybrat, do které frakce chce patřit, které ctnosti se chce na celý život odevzdat. Překvapivé rozhodnutí jí do cesty přivede osudového kluka – úchvatného, ale taky trochu nesnesitelného. Beatrice zjišťuje, že ve společnosti, která se jeví tak dokonalá, vzrůstá napětí a hrozící nebezpečí lze zažehnat jen jedním způsobem, který ji ale možná zničí.

Osobní názor
Knihu jsem si rozhodla přečíst poté, co jsem přečetla spoustu nadšených recenzí a nebyla jsem vůbec zklamaná. Tris prochází tím, že si musí vybrat frakci a přitom zjistí, že je vyjimečná, divergentní. Má si vybrat z frakcí Neohroženost, Sečtělost, Odevzdanost, Upřímnost a Mírumilovnost. Nakonec se rozhodne přidat k Neohroženosti a je odsuzována za frakci, kde vyrůstala a samozřejmě jsou zde pochybnosti, jestli si vybrala dobře. Prochází tvrdým výcvikem a poznává jak svět/frakce může být krutá. Kniha je velmi čtivá a i když je autorka mladá, odvedla perfektní výkon a čtenář je velmi nadšen.

Postavy

Tris - jedna z mých nejoblíbenější knižních hrdinek. Během knihy, je u ní zaznamenána velká změna. Z malého nevýrazného "škroba" se stává charismatická, drsná dívka, která i když je Neohrožená, pořád tak trochu patří k Odevzdaným.
Four - v českém překladě Čtyřka. Sympatický a samozřejmě  pořádně sexy hrdina. Je velmi ochranářský a Tris má opravdu rád.

Připomínky
K této kniha nemám snad žádné připomínky.